absorber
Absorber: nauka o pochłanianiu dźwięku:
⦁ Dlaczego warto wyregulować dźwięk?
⦁ Rozwiązanie problemu akustycznego
⦁ Zastosowanie
⦁ Porównanie różnych pułapek basowych
W tym artykule podsumowujemy, w jaki sposób działa szerokopasmowy pochłaniacz akustyczny i jak wybrać sprzęt odpowiedni do konkretnych zadań. Ponadto podamy wskazówki, gdzie jak go używać i jak połączyć sprzęt z innymi wersjami językowymi.
Ta strona internetowa nie chce, abyś byłem, po prostu staramy się ekspert udzielić informacji na temat danych naukowych i jej zastosowania. Zobacz posty i nasze nowe produkty na naszej stronie. Wyszukaj ze strony, dostępny odpowiedni element, aby utworzyć warunki i warunki dla idealnej akustyki.
-
Bass trap (element narożny)466 zł – 499 zł bez podatku
-
Dyfuzor artystyczny-sztuka drewna596 zł bez podatku
Dlaczego trzeba zajmować się dźwiękiem?
Ogólnie rzecz biorąc, kontrola dźwięku pomaga w klarowności i zrozumieniu komunikacji.
Mówiąc w prosty sposób: należy omijać nieład dźwięku, aby wyraźnie słyszeć wiadomość. W kościele mogą być to wypowiadane słowa. Na lotnisku mogą to być nawet informacje o locie.
Może to być związane z ostrzeżeniami bezpieczeństwa w fabryce. W lobby hotelowym lub w restauracji chcemy po prostu bez echa mieć dobrą komunikację z personelem.
W studiu audio kontrola akustyki pozwala nam uzyskać przewidywalny rezultat, dzięki czemu nagranie brzmi tak samo również w innych systemach.
Bez adaptacji akustycznej
Bez naprawy akustycznej dźwięk odbija się od ścian, podłogi i sufitu i dociera do punktu, w którym pomieszczenie nie jest w stanie tłumić i rozpraszać energii.
Na przykład istnieje duża różnica między nauczycielem mówiącym cicho w klasie a kimś krzyczącym w pokoju pełnym podekscytowanych dzieci. Jeśli przekroczony zostanie naturalny próg pomieszczenia, rozmowa i komunikacja wymagają znacznie więcej uwagi.
Powoduje to efekt zwany „zmęczeniem uszu”, kiedy musimy bardzo koncentrować się podczas słuchania i musimy mówić głośniej, aby dobrze słyszeć i wyławiać dźwięki skierowane do nas.
Odbijające się dźwięki konkurują:

Panele dźwiękochłonne kontrolują echo:

Te odbite dźwięki nazywamy odbiciami. Mogą to być odbicia pierwotne, które odbijają się od bliskich powierzchni lub odbicia wtórne, które generują pole echa. Zwykle ciśnienie akustyczne lub kierunek odbitego dźwięku należy ustalić, montując panel akustyczny na ścianie lub zawieszając go na suficie.
Dodając panele dźwiękowe można w łatwy sposób modyfikować obszar sondowania echa, co pozwala na stworzenie wygodnej i stosunkowo efektywnej komunikacji.
Ogólne typy echa są następujące:
Bezpośredni dźwięk
Dźwięk bezpośredni lub początkowy to dźwięk wydobywający się z ust, z urządzenia odtwarzającego muzykę lub z głośnika. Ten dźwięk jest zwykle najważniejszy.
Odbicia pojawiają się, gdy dźwięk odbija się od pobliskich ścian. Ponieważ pojawiają się zwykle kilka sekund po bezpośrednim dźwięku, może powodować zakłócenia tzw. przerwanie fazy lub filtrowanie grzebieniowe, a także może utrudniać zrozumienie ludzkiego głosu.
Kontrola pierwotnych odbić jest zwykle pierwszym planem działania. Zmniejszenie czasu pogłosu dotyczy zwykle pochłaniania dźwięku przez pomieszczenie. Im więcej szerokopasmowych pochłaniaczy akustycznych zostanie zamontowanych, tym więcej energii będą one tłumić.
Grzechotające echo bez szerokopasmowego pochłaniacza akustycznego:
Jeśli klaśniesz w dłonie w pustym pokoju, usłyszysz trzepoczące dźwięki na ścianie, suficie i podłodze. Głównie równoległe powierzchnie ścian powodują echo klaskania i pozwalają na zatrzymanie echa.
Łatwo jest zmniejszyć trzepotanie echa, jeśli umieścimy szerokopasmowe pochłaniacze dźwięku naprzeciw siebie na równoległych ścianach, tak aby echo nie mogło przetrwać.
Wspomnieliśmy powyżej o absorberze szerokopasmowym, ponieważ klaskanie jest powyżej 1000 Hz, dlatego możemy bardziej równomiernie tłumić tę częstotliwość tylko za pomocą absorbera szerokopasmowego. Dlatego nie możemy kontrolować pogłosu niższych częstotliwości.
Wtórne odbicia lub echo
Echo długo słychać w starym kościele. Jeśli cofniemy się do przeszłości sprzed obszaru nowoczesnych systemów głośnikowych, zobaczymy, że kościół stworzył duży i przestrzenny dźwięk surround z celowymi odbiciami, aby przekazać swoje przesłanie. Jest to szczególnie skuteczne, jeśli słucha się chóru lub pieśni gregoriańskich.
Muzyka klasyczna korzysta również z długiej i odbijającej się echem przestrzeni, ponieważ pozwala instrumentom muzycznym stymulować pomieszczenie. Kontrola czasu pogłosu to zwykle kwestia zwiększenia zdolności pochłaniania dźwięku w pomieszczeniu.
Im mocniejszy panel dźwiękochłonny zostanie zamontowany, tym więcej energii zmniejszy.

Pochłanianie dźwięku za pomocą paneli akustycznych
Kiedy gra głośno muzyka połóż dłonie na głośniku, podłodze, pobliskich meblach lub nawet na oknie, a poczujesz wibracje. Energia dźwięku przechodzi przez ciała stałe lub płyny w postaci wibracji, a kiedy wprawia w ruch pewne środowisko, nieuchronnie wytwarza ciepło.
W rzeczywistości pochłanianie dźwięku jest funkcją przenoszenia energii. Naukowy termin tego zjawiska nazywa się transferem termodynamicznym.
Bardzo ważne jest wykorzystanie materiałów
Kiedy dźwięk przenika do pochłaniacza szerokopasmowego, włókna akustycznej wełny mineralnej w panelu wibrują. Ten sam transfer termodynamiczny jest generowany wewnątrz wełny mineralnej.
Kiedy mówimy o strukturze włóknistej o dużej gęstości, dźwięk, który przez nią przechodzi, znacznie się zmniejsza i przekształca się w ciepło ze względu na swoją gęstość. Dlatego przy zastosowaniu szerokopasmowych pochłaniaczy echo w pomieszczeniu szybko się zmniejsza.
Odpowiednia absorpcja częstotliwości za pomocą panelu dźwiękochłonnego:
W świecie akustyki trudno jest zniwelować basy lub niskie częstotliwości ze względu na ich dużą długość fali. Bez dostatecznej gęstości bas przejdzie przez prawie wszystko.
Oznacza to, że produkcja basu nie tylko wymaga więcej energii (pomyśl o słoniu lub myszy), ale także znacznie trudniej jest go zatrzymać po uruchomieniu (pomyśl o próbie zatrzymania pociągu towarowego w porównaniu z rowerem).
Wysokie częstotliwości powodują znacznie mniej problemów, ponieważ krótsza długość fali jest znacznie słabsza niż niska. Dlatego też pianki o lekkim ciężarze właściwym łatwo tłumią tę energię dźwiękową, ale bas łatwo przez nie przechodzi.

Autor: Róbert Polgár
W przypadku jakichkolwiek uwag lub pytań prosimy o kontakt z nami.
IA